Monday, April 2, 2012

Rasa ini.

Moga aku kuat kali ini. Biar empangan kukuh menahan air mata ini. Jangan bocor. Jangan pernah melimpah. Bergetar, terasa sempit dada kala ini. Kata kata x mungkin dapat mengungkap rasa ini. Aku pernah rasa sebegini. Aku tewas tika itu.

Aku ingat lagi. Hari rabu petang, aku pinjam kereta kawan. Rumah. Ibu. Aku cari ibu. Aku diam tapi ibu mengerti. Ibu mana tidak kenal anaknya. Ibu faham. Memujuk dengan tawa ceria dan minta bercerita. Aku diam merahsiakan.

Andai aku tewas kali ini. Aku mungkin akan hilang iman lagi. Akan aku minta mati. Mati. Mati. Tapi siapa aku untuk meminta mati. Amal ringan bagai kapas dosa berat bagai gunung.Pasti neraka tempat tinggal abadi. Aku pernah hilang iman. 2 kali.Tindakan dan kataku dikelar teman teman rapatku. Aku lemah. Aku hanyut dalam pertimbangan.

Aku hanya mampu kuatkan diri. Tapi pagi dan malam jadi musuh buat diri. Seribu satu rasa hadir dalam diri. Aku tenggelam. Aku lemas. Aku mati.


#beriakukekuatan


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: