Tuesday, April 3, 2012

50 Yang Pertama

Alhamdulillah rezki dari Allah kunjung tiba pada aku hamba hina. Peroleh baucer buku bernilai Rm200. Mungkin agak lewat dari pelajar ipt yang lain tapi aku rasa tiada kurangnya walaupun lambat sebab aku pun dapat. Dulu tika hangat orang bercerita tentang baucer buku aku tidak cemburu sangat kerana sudah peroleh elaun bulanan.

Tidak seperti peljar yang memperoleh ptptn yang perlu byr balik pinjaman tersebut, mungkin baucer ini sangat dinanti. Aku terima rezki ini dengan hati terbuka. Gembira. Hazaminfadlikrabbi. Rm50 yang pertama aku gunakan hari ini. Beli buku di pameran buku di dalam kampus sahaja. Tiga buku tersebut ialah : Mendekati Tuhan : Beduk Diketuk : Bawa Hatimu Kepada Tuhan.

Moga ilmu ilmu di dalam buku ini melapangkan dadaku untuk terima hidayah dari Tuhanku. Minta istiqamah dalam jalan yang lurus dan kuat menempuh mehnah kehidupan. Buat pengarang, moga Allah merahmati dan memasukkan kalian dalam orang yang tidak putus amal kebaikannya. Amin

#BacalahdengannamaTuhanmu

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: