Thursday, April 21, 2011

Mari Mengenal 3 Jenis Cinta Yang Popular

gambar ehsan google
tertarik pula hati nak cerita tentang jenis-jenis cinta..nak cerita bukanlah bererti ak pandai bab cinta ni tapi berdasarkan pembacaan dan pengalaman serta kajian dapatlah disimpulkan bahawa cinta ini ada 3 jenis..
perlu diingat bahawa jenis2 cinta ini bukanlah sesuatu yang betol dan tepat untuk dijadikan informasi untuk exam tapi hanya sekadar suka-suka..

sebelum tu, ada orang kata..orang yang kata tapi bukan ak..ak taip balik je kat sini..cinta ini ada 4 perumpaan untuknya.haha
1. cinta tu umpama kurap..makin digaru makin sedap .walo pedih dan memeritkan namun tetap digaru...betul ke?haha..
2. cinta itu umpama sambal belacan...walo berbau dan pedas tetap juga sedap dimakan..makin kuat baunya makin sedaplah rasanya..
3. Cinta itu umpama gula...penambah rasa bagi masakan dan minuman..juga dikemam tatkala bosan masa dgr ucapan perasmian..haha..tapi biila terlebih sudah akan kene kencing manis...semut suka awek je tak suka..haha
4.Cinta juga ada yang umpakan bagai hempedu...walo pahit tetap ditelan.....siap buat cicah plak tu,,

ok.berbalik kepada topik utama entri ini iaitu jenis2 cinta..ada 3 jenis cinta..

Yang Pertama
Cinta Mata Pandang-Pandang/ Jeling-Jeling
Selalunya cinta ini berlaku pada manusia yang punya mata. Mata yang celik. Kalo mata yang pakai spek mata hitam waktu hari malam atau ketika dalam terowong, cinta jenis ini tak kan berlaku pada mereka..Sebabnya, pada pemakai spek mata hitam ini , semua orang pada pandangna mereka adalah gelap.Tiada yang cerah melainkan pemakainya sahaja..Jadi mana nak jatuh cinta kalo pandang pun tak enak..
Cinta pandang ini selalu dikaitkan dengan dengan cinta pandang pertama. Lantas turun ke hati. Yang takder hati macam PLAYBOY or PLAYGIRL mmg tak kan rasa cinta pandang ini.Sbb bagi mereka cinta ialah &*%$)
..
Yang Kedua
ehsan google
Cinta SMS..Cinta ni makin popular sejak handphone dijual dgn arga murah.Tapi tak bermakna arga cinta itu semurah arga enset..sbb arga cinta bergntung pada kesetiaan couple tersebut. cinta sms ni berlaku pada orang yang kerap sms .Pagi sms.petang sms. malam pun sms. Tgh dalam bilik air pun sms..Jadi sebab dah lama dan kerap sms maka terbitlah rasa sayang dan cinta. Maka bermulalah bibit-bibit percintaan. Sbb itulah ia dipanggil cinta sms .Kalo guna laptop maka dipanggil juga cinta laptop..=)


gambar ehsan google
 Yang  Ketiga


Cinta sebenar..Ia bermula dengan perasaan sayang. suka dan kasih..dijelmakan dengan menghantar rombongan merisik seterusnya meminang. Bila sudah tiba masanya dilangsungkan pernikahan. Cinta ini diteruskan dengan tanggungjawab dan ia berkekalan hingga akhir hayat ..Tanda cinta ini dapat dilihat dengan kebahagian kedua pasangan sehingga ke akhir hayat..

Itulah tiga jenis cinta yang popular.Mana satukah cinta anda??Boleh jadi tiga-tiga jenis ...Sebabnya??Anda yang buat..anda yang tahu..

Sekian sahaja buat kali ini...Artikel ini hanya nukilan suka ria dan untuk gelak tawa untuk semua..lawak ke??haha..chill

2 comments:

Muhamad Huzaifah said...

cinta.. cinta... dan cinta

ZAHIYYATUN said...

saya pilih ~cinta sebenar~