Monday, January 24, 2011

luaHAn AtY

^_^..senyuman ini diharapkan dapat membuat diri ku tenang..kembali bercahaya dan menyinarkan muka yang malap nih!!haha.banyak yang bermain dan  melingkari benak dan fikiran ni..perlu diluahkan dan dicatat supaya ia hilang dan dapat memuaskan diri ni..

perkara yang selalu saya fikirkan ..bila saya boleh kembali menjadi seorang lelaki yang baik?...terkesan hingga ke saat ini dengan kata seorg sahabat semasa di alam pimpinan "uwais , ana tgk enta banyak berubah sejak masuk tingkatan 4 dan selepas enta berpindah ke sekolah 'itu'..enta dulu tak mcm ni..enta dulu dihormati..ana bangga dengan enta yang dulu..kami mahukan enta yang tingkatan 1-3 dulu..enta kami segani..ana harap sangat enta dapat tunjukkan dan jadi enta yang dulu''....inilah kata2  yang selalu wat saya jadi muram..terkenang..saya sekarang dah berubah sangat2 ker?teruk sangat saya sekarang??..hmm..bukan saya tak cuba,,saya cuba..selalu cuba..tapi slalu jer saya jadi worse bila saya baik sikit..

bila di usia remaja ini..saya mula rasakan yang saya perlukan kasih dari seseorang..namun , hingga saat ini ..saya tetap  punya kawan2 sahaja..tak punya seseorg utk berbalas cinta dan kasih..yang ada hanya pada ibu dan ayah tercinta... boleh ke saya dapt gurl yang baik ..cntik ..dan sesuai dengan saya..sejuk aty saya memandang dy dan begitu juga dy..yer..saya tau ..jodoh telah ditetapkan oleh Tuhan sejak azali lagi...tapi kengkadang aty ini tak mampu nak menahan gelora aty utk dicintai....bolehkan saya bercinta ketika ini tanpa pertalian 'nikah'??saya nak jadi laki yang bertanggungjawab dengan cinta saya...hanya pada perempuan yang saya nikahi..tapi mampukah saya??adakah sayang itu milik si dinikahi..suci dan bersih..saya ragui..takot diri ini terbabas kembali...saya arapkan bantuan insan2 disekeliling utk mendorong diri ini..

uwais!!..kenapa aty kamu sangat sensitif..hingga mudah terguris dan cemburu pada yang bukan satu keperluan.~!!idup kamu bukan hanya utk merasa dilukai..mereka mmg begitu..jadi naper membertkan diri memikirkan tentang mereka...

kepada best frenz 4eva..timer kaseh ..saya ucapkan ribuan terima kasih kerana anda yang membuat saya kuat untuk lalui saat2 sukar usia ini..anda yang menjadi pendorong ..anda juga sumber dan ilham buat saya meneruskan perjuangan saya..anda yang membuat saya kembali tertawa saat hati dan jiwa menangis dan sedih...

-----diri ini tak pernah sempurna---

saat ak terpandang langit biru
adakah langit itu diciptakan untukku??
tatkala tiupan bayu menghembus diri
bahagiakah aku di usia ini??

tika langit biru itu mendung
apakah hujan yang turun
mampu menghilang duka diaty..
bersama aliran sungai..
dibawa arus ,dipukul ribut..
perlukah diri ini berdusta lagi
saya bahagia..
saya gembira..
saya ceria..
bila hati tertoreh 
saat didustai oleh dirimu..

ak tak sempurna..
terkadang dosa..
terkadang celaka..
terkadang bahana..
arap diterima seadanya..

----uwais al qarni--isnin-...1813...

No comments: