Wednesday, April 20, 2011

inikah jeles??

ku pandang telefon bimbit di atas meja yang tiba-tiba bergegar. Mesej baru diterima  "anda telah menerima 10 mata kerana telah membuat satu panggilan semalam''. bait-bait kata di dalam mesej itu langsung tidak menarik perhatianku.Ia bukan mesej yang ku nantikan.arghh..hampa hati ini.kenapa dikau 'abg celcom' selalu menguji ak dengan mesej-mesej sedemikian.

sehari berlalu..dua hari...tiga hari....tiada mesej ku terima dari si dia..apakah dia mnyepi kerana ak?benak ini mula memikirkan apa yang melanda si dia..kenpa tiada lagi wish 'nyte' atau mesej 'tanda ingtan' buat diriku..sengaja ak tidak menghantar mesej pada si 'dia' kerana sengaja  ingin meliht apakah ak mampu hidup ceria tanpanya atau apakah ak bermakna dalam hidupnya.

kelas-kelas belajar yang kutempuh hambar..tiada semangat.semacam 'putus cinta' kurasakan..jiwa ini tidak kuat untuk meneruskan kehidupan sebegini..nekad..wajib ku meluahkan perasaan yang terbuku..

namun saat fikiran sedang menimbang nekad itu, mlm itu, satu mesej ku terima....gembira ak dibuatnya..namun ia hanya seketika..mesej itu membina tembok sepanjang dan sekukuh 'tembok cina' untuk ak ...di sini pengakhiran segalanya..patutlah naluri ini menyatakan sesuatu yang tidak enak dirasa..patutlah semuanya hening..patotlah ak hilang bahagia...

ia satu tanda 'rasmi' buat diriku...jelez..jelas itu rasa hati ini..

kehidupan perlu diteruskan..iye..tawa riang..senyuman yang dipinta akan ku  ukirkan..
sentiasa akan ku ukirkan buatmu teman...biarlah rasa itu ku pendam sendiri...(^_^)

3 comments:

Putera Maahad91 said...

Mmg nice crita ni ustz uwais... luahan hati kata org - mcm pengalamn hidup ja

Uwais Al Qarni Bin Mohd Isa said...

huzaifah -nice ke?....=)

Putera Maahad91 said...

yup. mmg nice kisah chenta kamu=)